torsdag 7 maj 2015

Uppryckning och trädgårdsfix

Jag kämpar i motvind för tillfället, inte med livet i allmänhet utan bloggen i synnerhet. Det känns motigt och det känns trögflytande. Men jag vill så gärna så jag fortsätter att kämpa och hoppas det börjar flyta lättare så småningom. För det brukar det göra.

Om vi skall prata om annat än trögflytande blogg kan vi prata lite trädgård även om vi inte har så mycket trädgård. Det vi däremot har massor av är grannens syrenhäck (?) Den växer och frodas och sprider sig som ogräs. Jag gick löst lite med sågen här om dagen och försökte åtgärda det bedrövligaste på "vår sida". Även om jag helst av allt skulle vilja sätta motorsågen och såga ner hela eländet. Men nu är det ju inte vår häck så jag får så lova att besinna mig och göra det bästa av situationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad