fredag 15 maj 2015

En helg mitt i veckan

Den här veckan blev ovanligt kort, känns som måndag idag fast det är fredag. Jens var hemma hela onsdagen medan jag jobbade och igår var vi alla lediga.
Igår var det dessutom konfirmationsdag för min kusin och det blev en festligare torsdag än vanligt. Signar trivdes, likaså flickorna som hade fullt upp med bus tillsammans med kusinernas nästan jämnåriga kusin. Vi vuxna trivdes också förstås mycket bra, god mat och dryck i alla former hela eftermiddagen.
Det bästa av allt, nu är det helg igen. Idag blir det tyvärr städdag, Saga har övernattat hos sin farmor, så för tillfället är det bara jag och Sigge pigg hemma. Övervåningen håller på att förfalla och man kommer snart inte fot om fot i flickornas rum (inte i vårt sovrum heller för den delen). Siri har med andra ord sin eftermiddag räddad också.

1 kommentar:

  1. Med storebror på dagis hade jag också tänkt mig en städdag... så här sitter jag då. ;-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad