söndag 17 maj 2015

Den rätta helgen

Det blev helg igen efter en hel fredag i städandets tecken. Jag passade på att storstäda övervåningen med sopsäck medan ingen av flickorna var hemma. Det man inte vet mår man inte dåligt av, hehe.
Men som alla vet brukar det tendera vara extra kul att leka i rum som är städade, så även i vårt fall. Flickorna har konstigt nog hållit sig på övervåningen så gott som hela helgen och lekarna har avlöst varandra där uppe. Behöver knappast säga att det inte längre är i lika fin ordning.
Sagas dygn hos farmor gjorde tydligen också gott för syskonskapet. Det är längesedan flickorna lekt såhär bra i flera dagar...utan att bråka en endaste gång. Ja nu talar jag förstås om sinsemellan, med oss har det nog varit de samma fighterna och tjatandet.
Hur som lägger vi en händelserik helg bakom oss, jag har jobbat, vi har haft våravslutning med Siris kör, vi har träffat släktingar, vi har lekt med småkusinerna i lekparken och tillslut avrundade vi söndagen med att träffa och umgås med vänner.
Livet är en fest säger prinsessan Saga, eller förlåt jag tror det var Leah hon hette idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad