söndag 13 juli 2014

Till gudsonen Elis

Du älskade barn
Så kom du då till oss du älskade barn och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening, långt mer än det någonsin haft.


Du ler så du strålar, din själ lyser klar, du fångar all ömhet omkring.
Små fötter och fingrar, din hud och din doft, så underbart skapat allting.


Ditt liv skall vi följa och finnas för dig och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken, är vi din tryggade borg.

Idag vill vi visa för vänner och släkt, den gåva vi fått att bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont, en lycka för stor att förklara


Av: Jessica Marie Nilsson
Jag önskar er alla lycka till på den stora dagen idag. Jag önskar jag hade kunnat delta i Elis dop, men Jens och Siri får istället representera hela vår familj. Jag hoppas ni alla får en riktigt fin dag, en dag att minnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad