tisdag 15 juli 2014

Amningens baksida


Efter två dygn med 38 graders feber, ömt bröst, värkmedicin och alla beprövade huskurer fick jag ge med mig och uppsöka hvc för hjälp. Förhöjt infektionsvärde och mjölkstockning resulterade i antibiotika. Trots att jag ammat 16 månader sammanlagt med de övriga två har jag klarat mig undan detta elände. Jag hoppas jag klarar mig i fortsättningen också för detta var verkligen ingen trevlig erfarenhet. Nu håller vi tummarna att inte lilleman reagerar på kuren utan fortsätter i samma lugna stil som tidigare.
Nu är det lite av nedräkningen kvar tills familjen åter är komplett och samlad. Ikväll kommer Jens och Siri hem igen efter fem dagar på vift.

6 kommentarer:

  1. Skön stil, grabben ; )
    Och hoppas kuren hjälper snabbt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det lättade nog väldigt snabbt som tur var :)

      Radera
  2. Aj då, det där är inte kul! Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. De där är inte alls kul, har haft så jag vet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch, hoppas jag slipper i fortsättningen också

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad