måndag 14 juli 2014

Namnlösa lillebror

Vi trodde att vi hade ett namn färdigt ifall det var en liten bror som gömde sig i magen. Men namnet visade sig inte vara rätt och vi är nu tillbaka på ruta 1, eller kanske t.o.m. 0. 
Vi har absolut ingen aning vad lillebror skall heta. Det bör förstås passa ihop och vara i samma stil som Siri och Saga. Men behöver nödvändigtvis inte börja på bokstaven S. Det känns som om ju längre tiden går desto svårare blir det att hitta rätt. Istället för lillebror, bebisin å brorin skulle det var på sin plats med ett riktigt namn snart. 
Vad tycker ni vår lillebror skall heta? Har ni namnförslag på lager mottages de med stor tacksamhet. 

52 kommentarer:

  1. Svar
    1. Skulle vi inte ha en "bonusfarfar" som heter det skulle det vara ett hett alternativ.

      Radera
  2. Siri, Saga och ...Elis!

    SvaraRadera
  3. Siri, Saga och Bror. :)

    SvaraRadera
  4. Grattis till lillebror!
    Här kommer några namn: Leon, Levi, Lias Abbe, Elton, Elvin, Milo, Otto, Silas.
    Våran trea var för övrigt namnlös i nästan 3 månader =)

    SvaraRadera
  5. Alvin,Jimi, Viggo 😃

    SvaraRadera
  6. Simon, Sune, Melker, Svante, Bo.. :) Finns massa fina namn, ni hittar nog ett bra så småningom! ;

    SvaraRadera
  7. Svar
    1. Absolut ett av mina favoritnamn, tyvärr får jag inget medhåll :( Men kanske jag måste börja försöka övertala resten av familjen ;)

      Radera
  8. Björn, Emil, Casper, Eddie ...
    Grattis!!

    SvaraRadera
  9. Wilmer el Arvid. :)

    SvaraRadera
  10. Faktiskt så slog det mig när du hade på insta att det var en lillebror, att ahaa en Sixten :D
    Fast Samuel är ju ett fint gammeldags namn också.

    SvaraRadera
  11. Oj, haha, nu läste jag dom tidigare kommentarerna! :)

    SvaraRadera
  12. Zak eller Kian är fina namn.Vår yngsta son Sam var namnlös i tre månader,hela släkten sa lillebror till honom :)

    SvaraRadera
  13. Åh,då jag såg bilden så tänkte jag August....Siri,Saga och August

    SvaraRadera
  14. Söt lillebror :) . Minns en gång när jag var till dig och satt i frissa stolen sa du att fick du en kille skulle han heta Edvin. Det är många år sen och det ändras men tanken for igenom när du fick en kille :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det namnet har nog hängt med länge. Siri kallades Edvin också medan hon låg i magen. Det tillhör fortfarande mina favoriter, men det är ganska vanligt i dagens läge tycker jag.

      Radera
  15. Emil, Nils, Måns, Abbe, Ivar, Isak, Hugo, Otto, Olle
    Det är roligt att ge namnförslag, men ack så svårt att bestämma! Vår trea var 1,5 månad innan vi äntligen hittade rätt.

    SvaraRadera
  16. Noah, Milo, Alex, Aron, Leon, Liam

    SvaraRadera
  17. Max, tycker jag�� jag känner ingen här som har det, i vårt västra grannland är det ju väldigt poppis

    SvaraRadera
  18. Sem, Seth, Silas

    SvaraRadera
  19. Oliver (tycker jag alltså) skulle passa med Siri och Saga :) Annars håller jag också på ovanstående Sander och Sindre, jättefina namn båda två!

    SvaraRadera
  20. Valter/Walter :)

    SvaraRadera
  21. Siri, Saga och Joel

    SvaraRadera
  22. Siri, Saga och Axel
    Siri, Saga och Wilmer
    Siri, Saga och Eskil
    Siri, Saga och Svante

    SvaraRadera
  23. Jag slår ju såklart ett slag för Edvin då, som jag tycker är det finaste pojknamnet i världen :-) Inte speciellt vanligt här ännu, jag känner bara en annan Edvin (och som dessutom råkar ha samma efternamn som vår Edvin trots att de inte är släkt) :-) Fast han stavar sitt namn med W så det är inte helt samma ändå :-)

    SvaraRadera
  24. Sven tycker jag! Eller varför inte Åke eller Enzo. Det var ju kul det här med att söka namn igen! :)

    SvaraRadera
  25. Förslag från smultrongrund:
    Josiph .... Han som körde i dik nära Bila
    Jesper
    Carl

    SvaraRadera
  26. Abbe skulle ju vara jättefint!!

    SvaraRadera
  27. Sigge! Han ser riktigt ut som en Sigge :)

    SvaraRadera
  28. Jag tycker inte att det gör något med bonusfarfar, gillar ni Sixten så skulle det ju passa perfekt! :) Annars tycker jag "gamla" pojknamn som Arthur, Albin och Alvar är vackra namn! Men er lilla kille ser faktiskt ut som en Sixten :)

    SvaraRadera
  29. Silas vore jättefint!

    SvaraRadera
  30. Aron, Walter, Alfred, Leon, Sam

    SvaraRadera
  31. Sigfrid, betyder seger och fred.

    SvaraRadera
  32. Albert, Helmer eller Elmer

    SvaraRadera
  33. Ewald eller Evert

    SvaraRadera
  34. Siri, Saga och Viggo ;)

    SvaraRadera
  35. Mitt förslag är Melker h.Sussi

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad