fredag 11 juli 2014

Ensamma hemma

Det har på många sätt och vis varit en händelserik och minnesvärd första vecka med lillebror i familjen. Fast vi "bara" varit hemma i vår bebisbubbla har tiden gått snabbt. Vi har fått ännu en ny familjemedlem till huset, men den här gången en på fyra hjul. Tidigt imorse vinkade jag med tårar i ögonen av Jens och Siri som rullade iväg i den nya svarta pärlan för några dagar i Sverige. Nu är det bara jag och småtrollen hemma medan de andra två besöker farfar med familj samt går på lillkusinens dop. Det skall säkerligen gå bra fast det kändes väldigt tomt och sorgligt imorse. Redan på eftermiddagen blev det roligare när vi blev uppassade och underhållna av fina vänner som kom på besök. Klasskompisarna från frissatiden kom på den årliga "pizza-dejten". Tänk att det är 15 år sedan vi lärde känna varandra och trots 13 år på olika håll står de mig lika nära.
Nu sover småtrollen gott och jag hoppas göra det samma inom kort. Siri har ringt och bekräftat att de kommit vägen fram och att allt gått bra, det hjälper garanterat till en bättre nattsömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad