torsdag 3 juli 2014

Falska förhoppningar och frukost

Väskorna står fortfarande packade innanför dörren och väntar på att få slippa iväg. Flickornas ryggsäck med kläder för övernattning hos farmor och min BB-väska med det nödvändigaste och det jag tror mig behöva för ett par dygn borta. Igår trodde jag på riktigt att det var dags, klockade värkarna som dök upp allt oftare och oftare. Men de avtog (än en gång) mot kvällen och natten, nu är allt som bort blåst igen till min stora besvikelse. Istället har vi lagt upp planer för dagen och njutit av Sagas favoritfrukost för tillfället, gröt med strössel och lite mjölk. Imorgon är det sista dagen för oss flickor att vara ensamma på hemmaplan, på måndag inleder Jens sin semester och vi får sällskap i den för tillfället lite långtråkiga vardagen.

5 kommentarer:

  1. Roligt att läsa och följa med din blogg. Vi väntar med spänning tills den stora dagen är kommen :). Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Babyn kommer när Jens får semester, den väntar nog på det��dom är lite kluriga dom små liven. Lycka till när det bär av.Flittig läsare, jättefin blogg, alldeles pysslig på alla sätt o vis.

    SvaraRadera
  3. Spännande tider! Själv väntade jag barn nummer två ifjol, med bf 7.7. Men killen lät vänta på sig, hela två veckor gick det över beräknat. Det var inte roligt, känns som att vi inte gjorde annat de två veckorna än väntade. Men till sist kom han, vår underbara lillebror! Hoppas er väntan snart är över! Lycka till!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad