tisdag 26 augusti 2014

Glassgirlang

Så har också höstens första förkylning hittat till oss. Siri insjuknade först och var hemma en dag i slutet på förra veckan. I helgen blev det Jens tur och nu har det drabbat oss andra också. Till och med lilleman är snorig. Dagens inplanerade familjestugebesök blev därför inte av och vi spenderar istället dagen inomhus. Perfekt pysselväder och jag passade på att färdigställa pysslet jag och Siri påbörjade i helgen. En glassgirlang av garnbollar.
Perfekt pyssel för både små och stora barn. Siri var duktig med garnbollarna medan Saga hjälpte till att måla lite. Vad som behövs för att tillverka en glassgirlang ser ni på den översta bilden och utförlig beskrivning hittar ni hos pysselbolaget. Vår girland hamnade förstås i lekstugan, men kommer säkerligen att få komma in när det vankas barnkalas. 

(Ett litet tips om ni gör garnbollar på gammal hederligt vis som mig, med två cirklar av lite hårdare papper.  Klipp ur en liten "tårtbit" ur pappcirkeln så får du vira tråden runt hela cirkeln istället för att gång på gång trä garnet genom det lilla hålet. Det gör ingenting att det blir lite mindre garn på den ena delen av bollen eftersom den delen stoppar man sedan ner i struten.)

4 kommentarer:

  1. Det var en fin girlang! Kanske något Alva och jag kunde testa efter förskolan idag��

    SvaraRadera
  2. Oj va fint! Det där ska jag också testa. Tack för tipset!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad