fredag 18 oktober 2013

Fredagsmyset


För en gångs skull får också jag vara med på det så kallade fredagsmyset. I vanliga fall brukar jag jobba fredagskväll, men nu har jag lyxen att ha fått hela helgen ledig. Vad fredagsmys sedan betyder är väl lite olika från fall till fall. I vårt fall bestod det ikväll av den traditionella tacomiddagen och godisfrossa. (Barnens farmor och co. har varit i turkiet de senaste två veckorna och hämtade hem både godis och kläder åt oss). Lite utelek och biltvätt blev det på midagen när fadern i huset fick bestämma. Nu har vi fortsatt på matlinjen och frossat oboy och varma smörgåsar framför Idol och hoppande barn i soffan. Det är bara nukkumatti kvar nu och vårt fredagsmys är komplett. Bra start på helgen och ledigheten. Bättre hoppas jag det blir, för jag hörde någon nämna något om en utfärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad