onsdag 19 januari 2011

Sjukt nyfiken


Idag stod vanligt rådgivningsbesök på schemat. Alla mått och värden normala, tom vågen var positiv idag. Imorgon skall jag faktiskt få gå på ultraljud igen, eftersom det gick så snabbt förra gången och inga mått togs. Hoppas farbror doktor har mera av tiden i morgon och går igenom allt lite grundligare.
Nu till det intressanta...hjärtljuden på busen i magen. De är mycket lägre nu än vad Siri hade. Hennes låg runt 150-160 hela tiden, och nu ligger de kring 135-140. Kan detta betyda att det bor en lillebror i min mage? Brukar det stämma det som sägs om hjärtljuden (låga=pojke, höga=flicka)? Finns det någon som kan intyga detta...eller är det bara 50/50 som det råkar sig?

Hälsar hon som är så nyfiken så hon håller på att spricka!

12 kommentarer:

  1. Då måste jag tyvärr göra dig besviken, för min syster som har två killar så hade ena jättehöga hjärtljud och den andra väldigt låga...

    SvaraRadera
  2. Det brukar väl stämma in för de mesta men för mej var hjärtljuden mittemot med båda, killen ganska höga och tjejes lite lägre...Så spekulera vidare ;) Spännande,spännande!

    SvaraRadera
  3. Jag glömde sätta med mitt namn....kommentaren ovanför är jag...Veronica.V.

    SvaraRadera
  4. A hade runt 140-150 hela tiden under graviditeten..

    SvaraRadera
  5. Tyvärr, har två pojkar och enligt hjärtljuden har jag väntat flickor båda gångerna:)Kanske får du veta på ul vem som bor där inne...

    SvaraRadera
  6. Jaag tror du har en liten kille där:) En liten SAMUEL:):)

    SvaraRadera
  7. kanske vi träffas hos läkaren idag då! Jag har tid kl ett!

    SvaraRadera
  8. I min mage bodde en tjej o hon hade höga hjärtljud, som Siri.
    Mina väninnor som fick killar hade låga. I vårt fall stämde det att tjej=höga o killar=låga hjärtljud.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Willy hade samma hjärtljud(höga) som Ella, så man ska nog inte räkna att det stämmer till 100%.H.Sussi

    SvaraRadera
  10. För mej stämde det, med Maximilian hade jag låga och höga med Leonie. Sen mådde jag totalt annorlunda oxå under hela graviditeten med L... Det är nog sjukt spännande sånt där:)/ Pernilla

    SvaraRadera
  11. Jag hade höga, runt 150-160 men den sista månaden var de mest runt 135-140 och ut kom en kille. Så man vet aldrig! :)s

    SvaraRadera
  12. För mig stämde dethär med hjärtljud. de var alltid på högre sidan och ut kom en tjej!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad