tisdag 4 januari 2011

Köttsoppa och Lavabröd



En av baksidorna med att vara på hemmaplan är det här med matlagningen. Fantasin tar fort slut och det är ett öde att släpa matkassarna från affären stup i kvarten. Det känns som om vi inte gör något annat än äter. Och då är storätarn i huset bara hemma fre-sön.
Idag gjorde vi det lätt för ett par dagar framåt. Vi kommer leva på Maletköttsoppa och Lavabröd, bara att ta ur kylen och värma upp. Men jag misstänker innan kastrullen är tom vill vi inte se köttsoppa på flera veckor igen. 

2 kommentarer:

  1. Tänkte jag också, men så tränade den ena över ett tre timmars pass och åt halva kastrullen själv och så räckte det inte ens till lunch följande dag. Fan.

    SvaraRadera
  2. Soppan kan jag hoppa över med brödet ser gott ut. Kanske man kunde få receptet så ja får testa mitt nya vrålåk i köket? ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad