onsdag 12 januari 2011

Jumppadax

I väntan på mommo och jumppapremiären.

Sedan den dagen jag fick veta att jag väntade en dotter, har jag sett fram emot att få ta med henne på olika jumppa- och dansevenemang . Tyvärr har vi väldigt dåligt utbud här i trakten för den mindre årsmodellen. Men från ca 2 ½-3års ålder finns det FOB (föräldra-barn gymnastik) att gå på. Idag är dagen med stort D då Siri äntligen skall få börja på jumppa. Men hur lämpligt är det för mig med bullen i ugnen, kanske det kan gå ett par veckor till men inte mera. Istället blev det mormor som får jumppa med Siri denna termin. Roligt för dem, och ganska skönt för mig egentligen. Nu sitter jag med fötterna på soffbordet och njuter av en timmes lugn och ro. Detta kommer att upprepas varje onsdag mellan kl 18-19.00 i 12 veckor.

4 kommentarer:

  1. Oj, va kul Siri & momma ska ha! Jag väntar också på att få börja på FOB med Alva:o)

    Må så gott mamma Jessica!

    SvaraRadera
  2. Får killar också vara med eller är det bara för tjejer som i övriga gymnastikföreningen?/Linda G

    SvaraRadera
  3. Måste bara få kommentera åt Linda G! Nog får pojkar vara med också! På Dans och jumppaskoj för 4-6 åringar e det både flickor och pojkar!(sen finns det också en redskapsgymnastgrupp för endast pojkar och på knattesprattel får det också vara både och!)

    Kommer säkert att vara skönt för dig och säkert lika skönt åt Siri och mommo!!


    H: J.S

    SvaraRadera
  4. Mommo & Siri var nöjda och glada jumppare när de kom hem.
    Linda G-Vad det verkade var det många pojkar och mammor också, även en pappa. Så det är nog fritt fram för vem som helst.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad