tisdag 10 mars 2015

Slarvmaja och födelsedag

Att jag är en liten slarvmaja är knappast något nytt. Jag kan omöjligt åka någonstans utan att lämna något efter mig. Nu skyller jag kanske lite på amingshjärnan, barnen och mängden saker att hålla reda på men i alla fall, jag borde skärpa mig. Nu har det gått så långt att jag lämnat glasögonen ifrån mig någonstans och jag kan inte hitta dem. De har varit spårlöst förvunna några veckor och verkar så förbli. Har någon sett ett par transparenta och rosa RayBans på vift så vet ni var de hör hemma.

Födelsedagståget tuffar vidare och idag var det pappas tur att fylla år och plussa på en årsring. Han (eller var det kanske Bettan) bjöd på kaffe och kaka. 
Ikväll var det heller inget undantag på tankspriddheten, jag lyckades lämna både kameran och Signars skyddshjälm efter mig hos pappa & Bettan. Därav kan jag endast bjuda på en halvsuddig mobilbild på födelsedagsbarnet och yngsta barnbarnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad