torsdag 19 mars 2015

En tur till huvudstaden

Jens fick ett par konsertbiljetter i födelsedagspresent när han fyllde förra året. Två biljetter till Katy Perrys Prismatic world tour i Hartwall Arena. Då i början på augusti kändes det som en evighet tills 18 mars, men nu var den dagen kommen. Vi packade ihop oss hela familjen och for på utfärd söderöver. Det blev Siri som fick den äran att följa med konserten och jag stannade på hotellet med de  minsta två under tiden. (Det fanns tyvärr ingen annan lösning, tissnissen behöver sin mor även om jag helst av allt hade gått på konsert jag också.) Siri var förstås nöjdast av alla att få gå på konsert. (även om hon försäkrade oss om att det verkligen inte var första gången, hon har ju sett Krista i Kasköhallen. Visst det har hon men kanske inte riktigt i samma skala, men minst lika viktig.) På Flamingo (som ligger i anknytning till köpcentret Jumbo. Det gäller att göra smarta drag) gick det ingen nöd på oss. Vi shoppade, åt godis och busade i hotellsängarna under tiden. 
Att det idag råkar vara min födelsedag och att få starta den med en lyxig hotellfrukost tillsammans med hela familjen gjorde det hela lite extra bra. Vi sökte oss sedan uppåt och hemåt igen. Vi pausade i Björneborg och undersökte nya köpcentret Puuvilla. 
Nu känns det som söndagkväll och vi är redo för en ny vecka, men det bästa av allt är att det lär vara fredag imorgon. Och det lär inte vara vilken fredag som helst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad