söndag 22 mars 2015

Kalas och frost

Nu sätter vi punkt för kalasandet den här omgången, kalasmånaden börjar lida mot sitt slut. (egentligen ett födelsedagsbarn kvar, men den jubilaren firar på annan ort och blev redan lite firad i förtid förra helgen) Igår gick Siris "vuxenkalas" av stapeln och jag blev lite firad i samma veva.
Att vi är lite frostbitna här i huset också är det ingen tvekan om. Vi fortsatte med samma tema och Anna, Elsa och Olof dök upp lite här och där på faten bland det salta och söta. 
Trots att jag tycker om att planera, pyssla, baka och ställa till med kalas måste jag nog säga att det är skönt att det är över. Hann skriva att det är som tur ett helt år tills nästa omgång, men vi har ju faktiskt en liten herreman nu också som fyller utanför vår kalasmånad, likt sin pappa. Men i alla är det flera månader tills där är dags för kalas igen.

Passande till vårt kalastema föll även lite snö idag. Flickorna var gladast av alla och Siri frågade glatt om de möjligtvis kanske skulle kunna skida i skolan imorgon!?

2 kommentarer:

  1. Hej!
    I vilken affår har du hittat allt frosen tema.
    Har 2 barnbarn som är helt froozen frälsta å ska gärna hitta sånt till deras kommande födelsedagar i sommar.
    Margaretha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej! Jag skall skriva ett skilt inlägg idag och dela med mig av mina tips. Återkommer senare.

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad