söndag 21 december 2014

Äntligen jullov

Just den här söndagskvällen känns det lite extra bra. Måndag imorgon, men vi får sooova. Eller det finns väl inga garantier för det, en eller annan kanske vaknar tidigt i alla fall. Men vi behöver inte rusa iväg till skolan med Siri, vi behöver inte jaga klockan och minuterna som springer iväg. Jag behöver inte tjata, ät nu, ät nu, ääät nuuu. Vi får ta det med ro och fira vårt första jullov som varar i nästan tre veckor.

Skolan avslutades igår med stämningsfullt julfest i kyrkan. Vi firade på kvällen med att äta ute. Idag inledde vi jullovet med att basta och tvätta upp oss inför julen. Nu inväntar vi både barnens moster och faster med co. och att inleda julen på riktigt.
                                    
Jag hann nog ångra mig både en och två gånger att jag skrev bastukväll med manikyr i dagens kuvert i kalendern. Men under ett ton av kläder, städredskap, tvättställningar, strykbräda, wc-papper, blöjor och julklappar hittade jag tillslut bastun. Nej, vi bastar inte varje vecka om vi säger som så. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad