söndag 11 januari 2015

Skridskobana och debut

Vintersporter hör inte direkt till min 10-i-topp lista på favoritaktiviteter. Att skida är bland det värsta jag vet. Eller visste rättare sagt, skulle jag ge det en ny chans i dag kanske det vore något helt annat. Men jag bara minns en massa elände med ovallade hala skidor från barndomen. Någon slalomfantast är jag heller inte. Att pulka och skrinna är väl det som kommer högst upp i såna fall på vinterlistan.
Jag hoppas mina barn skall få annat intresse av vintersporterna och gör mitt bästa för att lära dem och göra det intressant. Tyvärr har vi inte så mycket snö här i trakten så det är ganska dåligt på vinteraktivitetsfronten än så länge. Men det vi i alla fall har lyckats åstadkomma här hemma på gården är en egen skridskobana. Siri som skrinnade första gången i fjol på vinter har blivit riktigt duktig redan efter två dagar på vår lilla isbana. Saga gjorde skridskodebut igår och precis som väntat var hon som bambi på hal is. Hon tappade tålamodet rätt snabbt och gav upp, för "det var inte alls roligt". Mycket svårare än vad hon kanske hade trott. Idag tog hon nya tag efter att ha tittat på storasyster en stund. Hon visade redan förbättring, glädjen och intresset var det inget fel på idag. Vi fortsätter öva, så länge vi får ha minusgrader och egen isbana på gården.

                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad