fredag 14 december 2012

Pepparkakshuset 2012


Efter mycket möda och stort besvär, en kollapsad husdel och några ljudlösa fula ord ser ni här resultatet av mitt och Siris pepparkakshusprojekt. Med tanke på förutsättningarna (vinda, vridna och oproportionella delar) blev slutresultatet hur bra som helst. Hemligheten bakom är riktigt lim och limpistol! Nu återstår det att se hur länge det överlever, för som ni ser har Legogubbarna fått flytta in och pepparkakshuset är den roligaste leksaken för tillfället. Men vad gör väl det, vi kan ju ändå inte äta upp det..förutom att knapra löst någon godis här och där.

2 kommentarer:

  1. Snyggt!Jag fick tipset att baka ut delarna direkt på plåten så du inte alltså ska flytta på delarna...men då hade jag redan bestämt mej för att aldrig göra detdär huset igen så jag har inte testat men ska du göra repris nästa år ska du prova på det tycker jag :) Mysigt hus blev det iallafall och ovanligt med lego-gubbar som bor där!
    V.V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj ja, det var ingen dum ide. Det skall jag försöka komma ihåg till nästa gång. Tack!

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad