söndag 30 december 2012

Julafton

Jag hänger lite efter, kan hända ingen vill läsa eller se på bilder från julen mera. Men åtminstone för min egen skull, här kommer julafton 2012


Vi inledde dagen med ett besök på gravgården för att tända ljus på min farfars grav. Siri hade gjort en egen lykta som han fick på sin sten. Siri hann aldrig träffa honom han dog tre år innan hon föddes, men nu funderar hon mycket på döden, änglar och vad som händer i himmelen. Så klart Arne skulle ha en egen lykta. Vi besökte farmor Daga sedan, som också hon fick en egen ljuslykta.
Julgröt till lunch och middagsvila för den äldsta och yngsta. På med finkläderna och så var det dags att njuta av maten. Jens kokade hela förmiddagen och jag behövde inte göra mycket annat än röra i såskastrullen. Gott var det och jag tror vi håller fast vid det där konceptet. På kvällen kom Siris faddrar och inväntade tomten med oss. Snälla tycks vi ha varit för alla fick vi paket och alla verkade nöjda. Kaffe och kaka, papper och snören runt halva huset, nya leksaker och mycket bus. En julafton av den lugnare sorten, men ack hur skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad