måndag 3 december 2012

En tand mindre


På torsdag kväll 29.11 (medan jag jobbade, tyvärr) föll den första tanden, utan vare sig tårar eller blod. Hon satt i soffan och vickade på tanden och mitt i allt lossande den och föll ner i munnen. Sedan var det bara att spotta ut tanden och så var det bara 19 mjölktänder kvar (varav en till är lös)
Siri påstod sedan att man skulle lägga tanden under kudden och så skulle tandfen komma och hämta. Jag har för mig att man skall lägga tanden i ett glas vatten och så kommer tandfen och förvandlar tanden till en peng under nattens lopp. Efter ett par dagars överläggning kom vi fram till att vi skulle testa vattenglasvarianten. Och visst hade jag rätt, följande morgon när vi vaknade var tanden borta och en tvåeurospeng  låg i glaset istället för tanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad