måndag 25 juni 2012

Vi börjar med torsdag-fredag

Det blev lite tyst och tomt här inne av olika orsaker. Men nu är vardagen här igen och jag skall försöka återge de senaste dagarna.

Vi tog som sagt en lite paus från vardagen och inledde midsommarfirandet i Vasa. Både Jens och jag jobbade på fredagen så vi tjuvstartade firandet lite redan på torsdagen med shopping och hotellövernattning. En av orsakerna till Vasaresan var också fotosessionen som jag och flickorna hade med Forth-Photography på torsdagskvällen vid ett blåsigt Strömsö. (mer om det kommer säkerligen komma inom kort). 
På fredagen var både Jens och Siri glada, äntligen skulle de få köra lastbil igen. Jag tog Saga med mig och strosade några timmar på stan istället, men jag var säkerligen lika glad åt situationen. När affärerna stängde och det var dags att åka hem igen njöt vi lite av det fina midsommarvädret först genom att äta glass på torget och jaga duvorna (kanske mest Saga). När kvällen kom skickade jag iväg familjen på "lill-fasters" 18-årskalas. Jag själv drog iväg för att tjäna lite pengar. Det blev ett annorlunda sätt att fira midsommarafton på, men visst gick det för sig det också med två fina Vasadagar i bagaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad