fredag 15 juni 2012

Tid för avkoppling

 



För att slippa de största vrålen när det var dags att ge sig av från lekparken utlovades glass, bollaglass.
Men som ni ser på bilden var glasskiosken* stängd och vi fick nöja oss med en glass från butiken istället.
*nu har vi gjort fem försök att köpa bollaglass denna säsong. Men aldrig har kiosken varit öppen. Är det vi som har konstiga glasstider eller har aldrig kiosken öppet dagtid!?


Sedan var det dags för lite lunch ovanpå glassen. Vila för den äldsta och yngsta, Saga i vagnen, jag i en solstol och Siri och pynjade på i sandlådan.
Nu får jag säga tack och hej till den traditionella Tacofredagen och bege mig till jobbet istället.


4 kommentarer:

  1. Näpp aldrig öppet :O man tycker ju no di ska kon öppen naon gang tå e sommarlov, men icke sa nicke, e sku va lika bra ti itt hav nain glasskiosk, di vill kanske itt tjän na pengar.

    SvaraRadera
  2. Joo no tinas glass de öppnar typ kl.15 eller 16

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har varit där efter kl 16 en dag också, men lapp på luckan då också. Jag tycker ju verkligen en glasskiosk borde ha öppet en fredag förmiddag sommarlovs- och semestertider. Eller är det bara vi som vill äta glass den tiden på dygnet kanske :)

      Radera
    2. Nej vad konstigt

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad