söndag 15 januari 2012

Utflyktsdagen


 Mitt i allt efter allt slöande blev vi rastlösa (mest han jag bor med eftersom fraktarblodet tycks fungera så)
Vi packade ihop familjen och tog en eftermiddag i Vasa. Lite mat i magen, två bilaffärer, sämsta loppisrundan på evigheter senare var vi nöjda att åka hem igen.
Ungarna som hela dagen uppfört sig exemplariskt gick bärsärkagång när vi kom hem igen. Den mindre matvägrade och var allmänt grinig, den större hade allmänt mycket energi och ljudnivån högt över det normala. Mitt blodtryck steg och jag var nära en kollaps. Vi nattade den minsta, värmde upp bastun, tog det med ro, bastade och blev som nya. Söndagsfriden lade sig och jag återuppstod.

3 kommentarer:

  1. Jag såg er på loppiset ;)

    SvaraRadera
  2. vilket loppis besökte ni? tänkte ta en loppis dag i februari, kanske det e nån som har vinterstädat sina skrubbar då :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad