fredag 13 januari 2012

Klubbstart och "halarbekymmer"


Inför klubbstarten var det meningen att vi skulle ha införskaffat en ny vinteroverall. Fjolårets overall fick duga de få kalla dagarna vi hade innan julen. Men nu är den absolut för kort i byxbenen och istället har arbetsoverallen fått vara i bruk varenda dag. Jag tänkte nämligen köpa en ny på rean efter julen. Jag hittade en fin Helly Hansen på nätet, men vågade inte köpa eftersom jag inte sett någon sådan "på riktigt". På mellandagsrean i Vasa sökte jag med ljus och lykta utan att hitta den rätta overallen. Ända tills vi kom till WasaSport och Helly Hansen overallen hängde framför mina ögon. Den kändes riktigt bra och såg precis lika fin ut som på nätet...MEN...givetvis fanns den inte stl 110. Nöjd och glad i alla fall klickade jag istället hem den från KidsBrandStore.se till nästan samma reapris. Dagarna gick och jag väntade med iver på den nya overallen och trodde problemet var ur världen. Ända tills vi fick hem ett postavi, jag rusade till posten och senare till Matkahuolto utan att någon hittade vårt paket. Efter lite efterforskningar visade det sig att paketet fanns på Ica Kvantum i Flen!! Jag hade glömt fylla i Finland i adressfältet och vårt paket hamnade istället i Sverige. Konstigt att postavin hittade rätt, men inte paketet. Snart 3 veckor senare väntar jag fortfarande på overallen, som först skickats tillbaka till Västerås från Flen och sedan förhoppningsvis till Finland och oss.
Idag var det klubbstart och projektet ny overall misslyckades, men Siri var nog lika glad i alla fall trots att "arbetshalaren" åkte på idag igen.

2 kommentarer:

  1. samma hände mej också då jag beställde från kidsbrandstore, "postlappen" hittade hem till mej men varan fanns på posten i stockolm... mailade dem och de fixade snabbt ett nytt paket åt mej, kanske borde de se över sina leveransrutiner?

    SvaraRadera
  2. Jag önskar att jag hade "is i magen" inför varje ny säsong då det gäller klädinköpen. Jag är alltid ute i god tid, så även inför denna vinter. Köpte två vinteroveraller då fjolårets var urväxta. Sen är det ju först nu overallerna verkligen behövs och den ena overallen hänger kvar i garderoben oanvänd. Har på känn att den lämnar dit och är för liten tills nästa vinter. Det är ju inte heller så billigt med dessa overaller... Å efterfrågan i andra hand (även om det är oanvända) tycker jag är så dålig i våra trakter.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad