måndag 17 oktober 2011

När Eva "Kakkakaffe" kom till stan



Eva höll en "kurs" via vuxeninstitutet som kallades Vad skall vi äta idag? Småbarn och det ständiga matlagandet.
Hon berättade lite om sig själv och bloggen, delade sina tankar och erfarenheter kring matlagning i en småbarnsfamilj. Vi fick också en del tips och ideér på olika enkla vardagsrätter.
Vi ställde oss i köket och tillredde två rätter som vi senare fick avnjuta.

Bodil och Magdalena dukar fram finporslinet.

Soppa med röda linser och (söt)potatis. Var betydligt mer aptitlig än vad den ser ut på bilden.

Kyckling på grönsaks- och risbädd

Det blev en rolig kväll i köket med en massa skratt. Kanske är det roligare att tillreda maten hemma imorgon. Framför allt var det roligt att träffa Eva "på riktigt" efter 3år "via skärmen".

8 kommentarer:

  1. oj, vad det ser gott ut. och minsann barnvänligt! :)

    SvaraRadera
  2. Det var precis så det var. Synd att du missade tillställningen.

    SvaraRadera
  3. Haha, men måste skratta åt mig själv när jag inte visste sötpotatis var batat :) Jissus ändå. Förresten skulle det ju vara turkisk yoghurt ännu till soppan. Fattar inte hur jag kunde glömma den!

    SvaraRadera
  4. Hede sku jag å villa fari på, sedan di hadd a i Mi blade så sa jag hede ska ja på, men e skäijt se :( trodd fader sku va bort men häijm va an, så ja ha no kona fari :) du får sätt op nae bra recept :D

    SvaraRadera
  5. Vilken kul föreläsning det ser ut att ha varit, sen att ni kokade mat med!

    SvaraRadera
  6. Kakkakaffe- Vi får skämmas lite smyg, jag visste inte heller att det var batat. Nästa gång skall jag baka lite scones och komma ihåg yoghurten, då blir det säkert ännu bättre.

    Fia- Äsch vad synd.

    Marica- Ja det var riktigt trevligt. Det roliga var att man blev lite handlingsförlamad mitt i allt bara för att vi var många kockar.

    SvaraRadera
  7. Det var jätteroligt, fast man sprang runt som några yra höns i köket ;) Slutresultatet blev bra iaf ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad