måndag 31 oktober 2011

Allt har ett slut

Mitt i allt slog det mig att min föräldraledighet håller på att ta slut, 17 november för att vara exakt. Iväg for vi till FPA för att lämna in hemvårdspappren. Jag(vi) har liksom inte en tanke på att jag skall börja jobba ännu. Men nu sitter jag och räknar och dividerar och funderar på framtiden. Jens har pappamånaden som han skall ta ut, men när? Vad skall jag göra under den tiden? När skall jag börja jobba sedan? Hur länge har vi råd att ha mig hemma? Vad skall jag jobba med? Dagis? En massa frågetecken som borde rätas ut. Men i vanlig ordning så fortsätter jag att leva för dagen. Allt brukar ordna sig på bästa vis till slut. Nu skall jag fokusera på de finaste av flickor och hoppas jag kan stanna hemma lääänge ännu. Få ta tillvara varje dag och få se flickorna växa och utvecklas, det finns inga pengar i världen som kan ersätta det.

7 kommentarer:

  1. Jaa visst ska man ta vara på tiden. Själv har jag jobbat nu i 2 månader halvtid, och jag är så tacksam så länge man har råd med det. Småbarnstiden får man inte igen.. Så njut så länge det bara går..Jag önskar er all lycka.

    SvaraRadera
  2. Jag hopppas du kan el hittar nae ställ tier du kan va å klipp :) såm vi snacka om he ska no va världens besta idé :) men e löijser no se , e je ti njuta nu!

    SvaraRadera
  3. du kommer nog aldrig att ångra dig att du stannade hemma med barnen medan de var små. *vet*

    SvaraRadera
  4. Njut, och försök med alla medel att försöka få det att räcka länge. Du kommer inte att ångra dig!

    SvaraRadera
  5. Du hade ingen salong som du kan gå tillbaka till då ??
    Att kunna vara hemma kommer du inte att ångra, för tiden medans de är små går så otroligt snabbt .. Så jag tror att alla mår bäst av att få va hemma så länge man kan och har råd :)

    SvaraRadera
  6. Terez- Nej tyvärr har jag inte det. Jag har bara jobbat på hyrstol och nu senast mellan Siri och Saga var jag "stand in" för en annan mammaledig.

    SvaraRadera
  7. Du kan väl bygga till ett frissarum så får du jobba hemma när de passar.Ja bare bidar!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad