tisdag 24 mars 2009

Husleverantör

Just nu fördriver jag den mesta lediga tiden med att läsa husbrochyrer och surfa runt på internet på olika hus/inredningssidor. Vi har nu hittat två favoriter (idag ännu är det dom som gäller, kan vara annat imorgon) De kommer från Kreivi-talo och Kastelli. Nu frågar jag er alla husägare, vad har ni för "husmärke/leverantör"? Är ni nöjda/missnöjda med någonting?
Det är en hel djungel det här kan jag lova. Skulle man bara få välja och vraka kanske det vore lättare, men man måste tänka på priset också (tyvärr)

Nu skall jag ut och väcka Siri plutt som sover sött på trappan. Hårt liv det här med SHN.

(bild lånad från Kastelli.fi)

3 kommentarer:

  1. AAAaaarghh...och jag som LOVAT mej själv att aldrig gå in på en hus sida igen, eftersom vi nu bestämt oss för vilket hus vi ska ha, så kommer du och skriver om nått kreivi-talo,hmmm..det hade jag aldrig hört talas om, förstås kunde jag inte låta bli,utan var tvungen att gå in och snoka på deras sida..suck..dom hade ju ett hus med mansardtak! ;) har ni några prislistor från detta företag?! Är dom dyra,billiga,normala?! :)

    SvaraRadera
  2. vi har simons element på kommande. Har oxå upplevt denna husdjungel men vårt hus blev förmånligaste hos dem med alla ändringar vi hade :) o så är vi helnöjda med servicen! lycka till!

    SvaraRadera
  3. Ååh vad spännande med husköp!! :) Hoppas ni hittar det ni söker. Jag har inga tips att ge eftersom vi inte ännu börjat forska inom det hområdet..men systeryster har säkert en hel del tips att ge om du frågar henne.

    Din rams-metod verkar ju fungera fint. Jag tror det kan vara bra just att följa ett schema för då blir man kanske mera säker på sig själv också och på att det skall lyckas. Så kämpa på och lycka till!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad