fredag 24 april 2015

Längtan efter sommar

Det tjatas om studsmattan och det frågas efter leksakerna till lekstugan (som fortfarande är i vinterförvaring inomhus). Idag var det en önskan om picknickfilten och mellanmål på gräsmattan. Det kunde jag tänka mig att gå med på och gladeligen bänkade de sig på filten i snålblåsten och solskenet med varsin frukt. 
Men när jag senare hittade Saga barfota utan utebyxor var jag tvungen att säga stopp. Även om jag förstår deras sommarlängtan och känner av den själv också, men det är trots allt inte läge att vara barfota när temperaturmätaren visar 6 grader.

2 kommentarer:

  1. Minns inte vem som sagt det åt mig men gick inte barfota innan jag hört göken :D kanske du kan lära henne något liknande.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad