söndag 19 april 2015

Helgen och ett litet tips

Ni vet de där vissa helgerna som bara försvinner i ett nafs, när det känns som om det inte alls varit någon helg. Just en sådan helg har det varit oss. Det har varit kurser och det har varit loppis som avslutats, det har varit möte och jobb och det har varit lekdejter. Givetvis har vi också röstat.
Igår kväll var vi i alla fall lediga allihopa och gjorde en liten kvällsutflykt. Efter en liten paus i "geocachingvärlden" efter Signars ankomst har vi nu gjort comeback. Igår bar vägarna till Teuva och Parraskogarna och Siri och jag hittade en riktigt spännande gömma.
Ett litet tips till dig som bor här i nejden. På Kaskövägen 54 hittar ni Kiosk Grönsaken som säljer färska gurkor och tomater samt nymalt mjöl av olika sorter (som familjen maler själva) Självbetjäning 24/7. Förra gången köpte jag fullkorns mannagryn, som jag verkligen kan rekommendera. Har aldrig tidigare ätit så god mannagrynsgröt. Nu var det slut i vetemjölspåsen och imorse blev det amerikanska pannkakor gjorda på ekologiskt special vetemjöl. Så gott och verkligen något helt annat än den mjölblandning man köper i affären. Ta en tur via kiosken vet ja, eller lägg en beställning till nästa Reko-träff 29.4, jag lovar du blir inte besviken. 

2 kommentarer:

  1. Ååh tack snälla Jessica så roligt att höra :)

    Johanna

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad