onsdag 18 september 2013

Sömnväder och lösa tänder

Vissa dagar har en tendens att vara lite mer trötsamma och tråkiga än andra. Idag var det en sån dag, lite tråkigare än alla andra alltså. Tre ljusa stunder hade i varje fall den här dagen, tre som är värda att noteras. Vi träffade mamma-mommo och spanade in hennes nya jobb, vi besökte lokala fotoaffären och framkallade fina bilder (tänk att jag nästan glömde bort de lokala förmågorna i jakten på Instagrambilderna) och Siri tappade en tand.
Eller tappade är väl fel att skriva, hon kommenderade pappa att dra ut den. Den tredje mjölktanden i ordningen är nu borta och lämnade ett litet blödande hål i munnen. Den har varit lös max några dagar och ikväll skulle den bort med all makt. Hon är modig när det kommer till tandutdragning den här Siri. Vad jag minns var det nog ingen som fick rör min mun och dra ut mina tänder. 
Sedan sattes tanden i ett glas vatten i väntan på tandfen. Men strax innan läggdags ändrades planerna och nu ligger den i en minigrip påse under kudden och väntar på förvandling till en guldpeng.
Imorgon vaknar vi till en ny dag och nya möjligheter, torsdag betyder klubbdag för Siri och munkdag hos farmor Daga för mig och Sagan. Det enda som påminner oss om den här dagen är guldpengen i minigrippåsen under Siris kudde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad