fredag 9 mars 2012

Uppdatering efter natten

Saga somnade i vanlig ordning kl 20. Det bekom inte henne att hon befann sig någon annan stans. Hon vaknade strax efter 22 och grät. Fick tutten i munnen och somnade om igen. Vaknade igen strax efter 04. Somnade om och sov till 07.

Det var väl egentligen Siri jag var mest förvånad över. Hon bäddade ner sig i sin säng efter att vi läst en saga i soffan. Jag sade go´natt och bänkade mig i soffan utanför. Hon var uppe och kollade läget en gång, somnade sedan ganska snabbt. Hon har aldrig tidigare (de senaste två åren) somnat själv i egen säng. Man måste jämt ligga bredvid tills hon somnat.
Sedan under nattens lopp har hon nog smugit sig in i vårt rum och bänkat sig i vår säng. Men vi har i alla fall tagit ett stort steg i rätt riktning.

10 kommentarer:

  1. Duktiga Siri! Jag kommer nu vara död och begraven då vår 3-åring ska börja gå och sova själv på kvällarna...för det ska hon börja göra då hon fyller 90 säger hon...:D

    Hoppas det går lika bra i natt!
    /Johanna Sj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, jag är mäkta imponerad. Hon har total vägrat hon också så fort man nämnt somna-själv-i-egen-säng.
      Vi skall hoppas det sitter i ikväll också.

      Radera
  2. Heja Siri! Lika smidigt nästa natt åxå, hoppas vi :)

    SvaraRadera
  3. Vår 2½-åring somnade själv om kvällarna så länge han sov i spjälsäng. Sen vi bytte till en utdragbar säng så måste nån ligga bredvid tills han somnar. Som bonus började han komma och sova i vår säng nån gång under natten. Å detta pågår ännu :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch...men det är bra att höra att någon annan har samma bekymmer. Hoppas det svänger för er snart också.

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad