onsdag 30 mars 2011

Dagistjej


Skall man få/måsta/behöva/ha möjlighet/vilja gå på dagis när mamma är hemma och är "ledig" med småsyskon. Det är en känslig fråga som ofta diskuterats hett både på bloggar och IRL. 

Här har det inte varit något lätt beslut att ta. Vi har velat fram och tillbaka, hit och dit, vänt på fördelar och nackdelar. Nu ÄNTLIGEN har vi bestämt oss och tagit ett beslut, så herrans skönt (fast jag fortfarande ibland funderar på om vi gör rätt). Vi kommer att behålla Siris dagisplats och ha henne på dagis en dag/vecka. Förhoppningsvis får då även Saga syskonförtur den dagen hon skall till samma ställe. Fast det är jobbigt att stiga upp och skynda iväg på morgonen och mitt samvete gnager lite kan jag ju inte annat än tycka det är skönt att Saga och jag får lite tid ensamma en dag/vecka.

Det är många som tycker det är fel, lika många tycker det är rätt. Det är tur att vi alla får ta våra egna beslut och göra som det passar våra familjer bäst.


7 kommentarer:

  1. Ähh, vet du, det där vet man alltid bäst själv! Om du redan nu tycker att det är skönt, så har ni nog gjort rätt. Och så stooor Siri ser ut, som en åttaåring, ju!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det låter som ett bra beslut! Siri storgillar säkert att få åka bort och busa av sig och leka. :)

    SvaraRadera
  3. tvåbarnsmamman31 mars 2011 kl. 09:40

    En dag i veckan behöver du inte ha dålig samvete för, du ska bara njuuuta!

    SvaraRadera
  4. tvåbarnsmamman31 mars 2011 kl. 10:00

    Jaa å så undrar ja igen.. fråga tidigare också.. är Böle-loppisen nu i helgen eller nästa? Vet att du skrivit om det tidigare.

    SvaraRadera
  5. Som sagt det där vet du bäst själv, och jag tror Siiri bara gillar läget att få träffa jämnåriga och leka tillsammans med dem!

    SvaraRadera
  6. Rätt val Jessica! Siri mår bra av att få komma ut med andra barn och få leka av sej :) Och en dag i veckan skadar inte, annat om du suttit hemma och haft siri 5dagar i veckan på dagis!

    SvaraRadera
  7. ouch :D Här går Emmis för det mesta 5 dagar i veckan (6 h per dag) Hon var fullkomligt rastlös de dagar hon e hemma... och skönt att hämta hem en glad tjej som ska berätta allt hon gjort på dagis idag! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad