söndag 10 januari 2016

Slut med det roliga

Inlägget här ovan har tydligen varit ute och seglat någonstans ett par dagar. Jag börjar vara trött på mig själv och mitt mobilbloggande. Saknar datorn och saknar mina riktiga bilder något fruktansvärt. Har varit utan en månad nu och börjar snart ge upp hoppet på att överhuvudtaget få tillbaka någon dator. Nå som tur har de senaste dagarna bjudit på mycket fint så det väger upp det. 
Gudsonen och lillkusinen Elis har varit här på besök med sina föräldrar några dagar. Vi har firat lite jul i efterhand, dock med tacos och Siris apelsinkaka (med lite hjälp av mig den här gången) lekt, busat och ätit mera gott.
På fredagkväll gick jag på konsert och lyssnade till Lina Teir med Jens syster och moster. Konserten var så fin på alla sätt och vis, tycker synd om alla som missade. Så många tänkvärda ord, sköna melodier och tiden rusade iväg. Sorgligt, humoristiskt, berörande, vackert, djupt, fint, självironsikt...ja det var en enda känslomässig bergochdalbana, på ett väldigt positivt sätt.
Så kom då dagen när jullovet tog slut för Siris del också, även om det kändes mer än avlägset för tre veckor sedan. Men hon är redo, redo att inta skolbänken igen.

Även om det kommer bli skönt med ordning och reda igen kommer jag sakna våra lugna morgnar. Nu hjälper det inte att jag och minstingarna är lediga måndag och tisdag, nu skall väckarklockan ställas igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad