lördag 21 februari 2015

Födelsedagen

Idag var det ingen vanlig dag, nej för det var ju Sagas fyraårsdag. Hon överraskades med sång, paket och frukost på säng, precis som sig bör när man fyller år. Glädjen var stor och det lyste i de små blå ögonen. Äntligen fick hon den lilla affären (Shopkins, shopkins...vet ni inte vad det är är det igen fara. Men ack så viktiga figurer här i huset) som hon önskade redan av tomten och resten av dagen har spenderats lekandes med storasyster. Vi avslutade kvällen med ett besök till den lokala pizzerian för att fira både födelsedagsbarnet och att vi nu alla är friska och glada och redo att lämna huset igen.
Vi är förberedda och klara, ikväll dekorerades tårtorna (och jag påmindes igen en gång om varför jag låtit någon annan göra det de senaste gångerna) imorgon eftermiddag är vi hur som haver redo för kalas. Men först av allt blir det brunch för mig på hotellet med bästa flickkompisarna.
 
Den nyblivna fyraåringen fastnade inte på bild. Istället bjuds ni på mina pissgula tulpaner, som var så vita och fina i affären

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad