torsdag 25 september 2014

Pappersrullepyssel

Siri fick en släng av feber igår kväll och var tvungen att stanna hemma från förskolan idag (trots gråt och tandagnisslan om orättvisa och missade leksaksdagar) För att lätta upp stämningen och hitta på något roligt för dagen tog jag till det säkra kortet pyssel. Lite googlande och funderande senare var vi igång.  
Jag hittade en sida med alldeles underbara djur gjorda av wcpappersrullar. Vi tog modell och apade efter, några timmar senare hade vi en egen farm med olika trevliga djur. Sagas tålamod räckte inte på långa vägar så här långt. Det slutade nog strax efter att målandet och kladdandet var färdigt. Men Siri var ihärdig och här har ni vårt slutresultat.
 
Sedan var leken igång. Djuren flyttade runt och upptäckte olika delar av världen (huset). Reste runt i en korg och jag befarade att deras liv inte kom att bli långt. Mitt i allt hörde jag att det var dop inne på gästvessan. Saga var präst och "trygga räkan" ekade i huset. Jag lämnades förstås ensam kvar med kaoset, pysslandes baksida.

4 kommentarer:

  1. Oj vad ni är kreativa! Önskar man hade samma energi att börja med liknande projekt :)

    SvaraRadera
  2. Hi Jessica! I love them, you did a fantastic job recreating them!
    kris

    SvaraRadera
  3. Jag säger detsamma ,vad ni är kreativa ! Och såå fin fam . Stort nöje att följa er på bloggen .
    Din pappas Sverige kusin B .

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad