torsdag 26 juni 2014

Babynest

Med barn nummer tre i ordningen tycker man ju det mesta borde finnas i huset och allt redan vara införskaffat. Ett babynest är något vi inte haft till de andra två, men som jag nu av någon anledning tror oss skall behöva. Har sett otaliga mönster och varianter av babynests på nätet och tänkte hur svårt kan det va att sy ett själv? De senaste dagarna har jag nu ägnat små stunder åt gången åt projektet. Det gick inte som på Strömsö om vi säger som så. Men skam den som ger sig och ikväll sydde jag äntligen fast den sista tråden. Det blev rätt bra till slut och jag hoppas bebis behagar komma ut och provligga det nu så småningom.

Måtten och beskrivningarna har jag plockat från lite olika mönster. De hittar ni här, här och här.

Tyget och alla tillbehör kommer från den lokala tygaffären VivaTextil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad