måndag 19 november 2012

Papegojan


Saga är ganska tidig (?) med pratet och pratar redan rätt förståeligt. Tycker ju vi föräldrar i alla fall, om någon annan förstår henne är en annan femma. Visst har hon vissa bokstäver hon byter ut och inte kan säga, men i stora drag pratar hon ganska tydligt. Mina två favoritord för tillfället, som däremot ingen annan förutom familjemedlemmarna hittills har förstått är klaklacks och nagnam. Vet du vad det betyder? 
Ledtråd: Två för henne viktiga viktiga saker, som hon gärna kombinerar med varandra.

20 kommentarer:

  1. Svar
    1. Bra gissning, men ännu har hon inte börjat klä sig i klackskor ;)

      Radera
  2. Tutten och gosetrasan, nallen..eller vad hon nu använder, kanske ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra gissning, men inte rätt det heller.

      Radera
  3. Svar
    1. Ja det är lite fusk att jag berättat åt dig ;) Men du avslöjade ju inget så det var ju tur. Nu tycker jag föresten att du borde infinna dig någon annanstans och inte hemma ;)

      Radera
  4. Nagellack och något mer...? :-)

    SvaraRadera
  5. Nagellack o naglar

    SvaraRadera
  6. Kackalass??;-) /milla

    SvaraRadera
  7. Jag blir galen! Säg vad det är :)

    SvaraRadera
  8. Glass å tuggummi...nä men säg nu;-) joa å ja kan it sov furi vi väijt;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha..hoppas ni ha fått sov. Men nu kommer svare alldeles just ;)

      Radera
  9. det låter som kladdkaka och grädde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte dålig gissning...men fel igen

      Radera
  10. eller kanske sovdags och vagnen

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad