torsdag 8 november 2012

Att bo med en lastbilschaufför


Jens är som bekant lastbilschaufför till yrket, till på köpet egen företagare. Det är inte det lättaste att få ihop det med familjelivet alla gånger. Långa arbetsdagar, oregelbundna arbetstider, arbetet (i form av kontorsarbete) med hem, snabba förändringar, borta över natten osv osv. Men istället för att haka upp sig på det negativa kan man istället fokusera på det positiva med snabba förändringar*. Som igår när han mitt i allt kom hem lunchtid istället för att vara borta hela veckan som vi var förberedda på. Vi hade spontant plättkalas på eftermiddagen och jag fick uträtta ärenden utan att ha båda våra hjälpredor med. 

*Sedan finns det nog mycket mera som är positivt med hans arbete också. 

4 kommentarer:

  1. Känner sååå igen det där!!! Inte egen företagare då men resten!

    H: Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag tänka mig. Men det där med egenföretagare är ju nog så mycket bättre nu för tiden sedan vi "slapp" den egna lastbilen av gården. Då var det ju riktigt hopplöst ;)

      Radera
  2. Jo kan tänka mig det! S har fått en ny som står vid volvo och väntar på att få ett nytt skåp så får se då om han alls kommer hem då han får den i bruk... Motoriserad säng och allt som man inte ens har hemma heller.... Nå han e ju så gott som borta för veckan så lite lyx kan väl unnas :)

    H: Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oojaa, det var inte illa. Får se nu dom om han ids komma in och sova eller om han börjar parkera bilen på gården och gå ut i den och sova ;)

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad