måndag 1 oktober 2012

De återkommande problemen


Äntligen har vinden vänt med Siris ätande. I flera dagar, jag vågar tom skriva veckor har hon ätit bra. Inget krångel, inget spring, inget matande och nästan inget tjatande. Men som sagt är det inte den ena är det den andra. Nu är det ju Saga som inte äter, och hon har hållit på så i flera månader tycker jag. Jag var förvånad på 1 1/2 kontrollen att hon över huvudtaget har växt till sig. Men tydligen livnär man sig bra på enbart mjölk också. Jag hoppas vinden vänder för henne också snart, det är hopplöst att måltid efter måltid skrapa maten i sophinken. 
Sömnen hör väl också till kategorin de återkommande problemen, men som tur har jag inget att klaga på på den fronten nu just.

6 kommentarer:

  1. Lugn, bara lugn! ;)
    Det är frustrerande, men du får se det som en period istället för ett problem! Dom har väl helt enkelt inte nån "tillväxt" period när dom inte vill äta..
    Ett tag var det bara mammas korvsoppa som dög i dottern här.. Allt annat hamnade i roskis. Sen har vi oxå haft nån knackkorv-period.. Prova ge Saga en vanlig kall skinnfri knackkorv! Alltid nåt i magen! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Problemperiod" i såna fall ;) Vi har nog testat både det ena och det andra, både varm och kall knackkorv kan jag lova. Just nu är det nog bara mjölk som gäller.

      Radera
  2. De brukar nog få i sig det som de behöver, och det finns inga barn i Finland som svälter ihjäl, så man måste bara ha tålamod. Fast jag vet EXAKT hur frustrerande det känns..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tydligen är det helt tillräckligt med näring i mjölken ;) Ja det är så fruktansvärt frustrerande och jag blev inte berikad med det mesta och längsta tålamodet.

      Radera
  3. Detta problem lider vi av också. Jag tycker det har pågått i över ett halvår nu och visst ibland går det bättre någon vecka och sen är vi tillbaka bland rop och matvägran. Frustrerande att laga mat och sedan duger det inte. Nåja, antar det går över så småningom och jag hoppas verkligen att tålamodet inte tar slut innan det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det som är värst...att måltid efter måltid skrapa maten i skräpet. Det är ju inte det roligaste att koka mat när det sedan inte duger i småtrollen. Men som tur äter ju det större trollet med god aptit nu så det räddar dagen lite i alla fall.

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad