tisdag 28 augusti 2012

Enkelt och mycket gott


Mitt bidrag till knytkalas-kräftskivan  i fredags blev pizzasnurror. Vet inte varför jag aldrig testat det här tidigare för det var så himla snabbt och enkelt. Riktigt riktigt gott också.

En förpackning fryst smördeg. 
Tomatpure
Valfri fyllning
Riven ost
Pizzakrydda
Ett ägg

Kavla ut smördegsplattorna. Fördela tomatpuren över hela degen. Strö på valfri fyllning. (Jag lade tonfisk och räkor på hälften, skinka och ananas på andra hälften) Strö på ost och pizzakrydda. Rulla sedan ihop degen till en rulle. Skär ca 2-3 cm tjocka skivor. Vänd sedan upp dem på en plåt. Vispa upp ett ägg och penlsa sedan ovanpå varje skiva. Värm ugnen till 200 grader, in med plåten och grädda i ca 20 minuter.

4 kommentarer:

  1. Låter mycket gott! :S
    Hur långt före gjorde du dem? Tänkte om man bör äta dom ganska snabbt eller smakar dom lika gott efter några timmar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hurrade in dem i ugnen ett par timmar innan fetsen började. Så när vi åt dem var de halvljumma. Men de var precis lika goda de jag sparat hemma i kylskåpet och avnjöt dagen efter.

      Radera
  2. såna gjorde ja åxå i fjol före jul fast med auraost o skinkstrimlor;perfekt till glöggen :)
    Sussi W

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag tänka mig. Måste testa mig på den versionen i vinter då :)

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad