måndag 9 april 2012

Vardagen väntar

Jag har slickat det sista ur memmalådan och det kvarvarande påskgodiset har jag gömt bort långt in i skåpet. Nu har vi ätit och firat färdigt, imorgon väntar vardagen igen. Det var roligt så länge det varade, men oj hur skönt att vara lediga tillsammans hela familjen i fyra hela dagar.
Jag har lovat min kropp en liten avgiftning efter denna helg av frossa. Inte ett sockerkorn och så lite kolhydrater som möjligt skall min kropp få smaka (i alla fall i morgon, det är ungefär så lång tid jag brukar lyckas)

Blomman på bilden har inte så mycket med inlägget att göra, men den blommar i alla fall väldigt fint. Den kan få symbolisera vår annars rätt vita vardag, imorgon åker det färgglada pyntet ut.

2 kommentarer:

  1. Tittar in och säger Glad början på den nya veckan! Det är skönt med helg, men på nåt sätt skönt när den slutar också. Jag skriver inte under varje inlägg, men tycker ni hade de mysigt under påsken. Påskbrasan saknar jag här i Åbo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma. Javisst är det skönt, både när det lediga börjar och när det slutar. På något sätt mår vi alla bättre av vardagen och rutiner, i alla fall i det här huset.

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad