onsdag 21 december 2011

Saga 10 månader


Innan jag sticker iväg på jobb skall jag* skynda till rådgivningen för mätning av den här typen som blir 10 månader idag
Fortfarande den samma pigga och glada Sagan. Har sovit sämre en tid men har nu de senaste nätterna hittat rytmen igen och sover från ca kl 20.00-07.00 non stop. Sover dagtid en gång och då 3-4h. Stiger upp överallt och kryper fortare än fort. Undersöker precis allt och är en hejjare på att hitta små partiklar på golvet. Stoppar allt i munnen och samlar på sig likt en hamster. Äter för tillfället (maten) bra. Men vill nog helst äta av våra tallrikar och icke mosad mat. Siri är idolen och hon behöver inte göra mycket för att få henne skratta. Har fått hela familjen att hurra, dansa och klappa händerna tack vare flera lyckade pottbesök* de senaste dagarna. Är inte lika mammaberoende mera och kan säga näää och tack.

*fadern avsade sig uppdraget och hade en sån tur att jag råkade ha passligt
*tack till fadern som kom på den tanken. Jag hade nog inte orkat engagera mig i sånt redan.

2 kommentarer:

  1. Mina sover nog jämförelsevis lite då, i timmar räknat.
    9½-10 timmars nätter, och två sovpass på 1½ timme vardera ungefär.

    Bara vi skulle lyckas sova lite längre på mornarna skulle vi också kanske få till det där med ett sovpass om dagen.
    Men det kommer väl!

    God Jul på er, kanske vi ses på HH ;)

    SvaraRadera
  2. oj hu får du on ti ga ligg så tidit gev me na tips :) jag väijt no itt hu man ska buri jier schen ti buri sov nalete :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad