onsdag 10 augusti 2011

Övning ger färdighet


På lördag skall vi få gå på bröllop och jag skulle väldigt gärna gå själv utan en unge vid bröstet. Vi har övat lite med tuttflaska och ersättning några kvällar utan större framgång. 
Idag köpte jag potatis och morotsvälling och en ny flaska. Om det var tack vare den snygga flaskan eller var det faktiskt gott, det vet jag inte men 70 ml drack hon. 
Nu undrar jag, hur mycket dricker era 5-6 månaders bebisar som är flaskätare? 
Är 70 ml en måltid? Månne vi kan få gå på bröllop själva och moromor & Michael en helt ok kväll med en nöjd Saga.

7 kommentarer:

  1. mellan 50-150 åt gången dricker Leonie, men då är ju hon 10 månader, så jag antar att 70 nog är helt ok. Har du förresten prövat majsvälling? den brukar vara succé

    SvaraRadera
  2. Jo den testade jag här om kvällen, med utan framgång tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Mathilda älskade just den vällingen å så blev hon ju så orange å fin av den ;)
    Hon drack nog ca. 100 ml när hon var i samma ålder som Saga, vi brukade ge andra halvan före hon sov middag dagen efter!
    Hoppas allt går bra!
    /Michaela

    SvaraRadera
  4. Våra åt nog 200 ml var av just den vällingen innan sängdags, men så är de ju två tjockisar båda :)
    Den där var den bästa av alla!!

    SvaraRadera
  5. hela burken dit bara!

    SvaraRadera
  6. Ikväll var jag och fixade mina naglar och då fick Jens henne att äta 100 ml majsvälling. Så det ser bra ut på bröllopsfronten.

    SvaraRadera
  7. å Oliver åt 200 ml vid 5 mån, så det e tydligen väldigt individuellt...

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad