onsdag 4 maj 2011

Banankaka


Har ni två övermogna bananen på bänken hemma och inget på schemat idag kan ni svänga ihop en 
banankaka eller två. Jag hade 4 st så jag gjorde dubbelsats och fick två smaskiga banankakor.

Recept:
2st bruna bananer
50g smör
2st ägg
2dl socker
3dl vetemjöl
0,5dl mjölk
2tsk bakpulver
2tsk vaniljsocker
1tsk kanel


  1. 1. Smält smöret & låt svalna. Vispa ägg & socker poröst. Blanda mjöl, bakpluver, vaniljsocker & kanel, rör ner i smeten.
  2. 2. Tillsätt matfett & mosade bananer, häll i mjölken. Smörj en rund form & bröa den. Häll i smeten & grädda 40 - 50 min 175 grader.

1 kommentar:

  1. bruk lag en med pinjekärnor i jag...Den är god, men den är inte direkt barnvänlig... Ska vara konjak i den..;D

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad