måndag 29 december 2008

Vardag igen

Lugnet börjar lägga sig nu tycker jag. Har varit full fräs hela julen och över helgen. Vi har flugit runt som yra hönor mellan olika matbord. Idag är första dagen vi skall stanna hemma HELA dagen, åtminstone jag och Siri. Börjar bli dags att få ordning på mat och sovtiderna igen.

Vi har hunnit med mycket dom senaste dagarna så jag vet inte var jag skall börja.

Siri har börjat krypa. Dagen innan julafton tog hon sina första "kryp". Går fortfarande lite långsamt fram, tur det ;) Nu skall hon helst stå upp hela tiden. Vid vardagsrumsbordet, i soffan, vid alla stolar, ja överallt. Ibland går det bra att ta sig upp själv. Men oftast behöver hon lite hjälp. Sura miner blir det om man inte hjälper till, för att inte tala om då hon ramlar.

Julafton firades hos mamma först och sedan hemma hos oss. En massa julklappar att öppna hela dagen. Många fina saker kom tomten med. Prinsesstält, pulka, lära-gå-vagn *2, "stokkeplatta", kramdjur, kläder, bok, cd-skiva, tallrik + bestick, muggar...

Juldagen blev det mat i Norrnäs. På kvällen anlände den förlorade mostern med sambo från Kuggom. Då blev det mera julklappar, en BMW. Inte illa att vara 9 månader och stolt ägare till en svart BMW. Bilder på vrålåket kommer.

Julannandagen blev det mera mat hos mamma. Jeanette fick ett Nintendo Wii spel av tomten, det har vi haft mycket nytta och nöje med allihopa. Flera timmar har vi spenderat med att sporta framför tv´n.

I helgen har vi varit på mera besök, bla ett 1-års kalas har vi hunnit med. Lördagskvällen slog jag t.o.m. på stort och for till den lokala krogen JP. Det var evigheter sedan sist. Men jag kan rapportera att det gick fortfarande till på samma sätt. Ungefär samma människor som sist också ;)

Med andra ord har vi hunnit med en hel del dessa dagar. Nu skall vi väl kopplar ur lite två dagar innan det är dags för nästa fest, nyår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad