onsdag 15 oktober 2008

Månen kanske?

Människan måste alltid hitta orsaker till allting. Så fungerar även jag, människa som jag är.
Varför har Siri vaknat flera gånger per natt de senaste nätterna? Sedan den dagen hon blev 6 månader har hon sovit som en stock (oftast) hela natten. Ingen nattamning längre. Hon har somnat 21.00 och vaknat ca 07.00. Helt underbart.
Men som sagt inatt var det inte så, hon har vaknat och gråtit flera gånger. Har vaggat sängen och försökt få henne att somna om. En gång var jag tvungen att ta upp henne och amma lite för att få henne att somna om. Nåja inget att klaga på egentligen. Men poängen med det hela är att jag tror att det är månen som spökar. Kan det månne vara så? Det har varit så månljust de senaste nätterna så det är kanske det som gör ungen upp och ner!?!

4 kommentarer:

  1. Jo, jag tror definitivt på månen jag med!
    Hugo har nämligen också vaknat ovanligt många gånger inatt och igår-natt...

    SvaraRadera
  2. men VAAAA???!!! he ha ju vuri sålis schen å..inatt å i går natt???! va fan e dehär?! ja måsta mat isac runt kl 2-3 tiden...vilket ju inte har hänt på jätte-länge!

    SvaraRadera
  3. Då kan vi me säkerhet slå fast...det är månen:)

    SvaraRadera
  4. Hihihi, klart det är månen, tro en erfaren mamma...

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad