onsdag 27 november 2013

Vinterland


På en vecka hinner det hända mycket, det hinner t.ex bli vinter med snö och minusgrader och det hinner smälta bort och bli plusgrader igen. På en vecka hinner man tänka mer män en gång att ikväll skall jag uppdatera bloggen, men det blir inte och istället tänker man att jag hinner imorgon istället. Men dagarna gick och plötsligt hade en vecka passerat. Men vi har hela tiden varit här och allt är i vanlig ordning. Vi har jobbat i tur och ordning, vi har haft våra klubbdagar (även om den glömska mamman skyndade iväg med hela patrasket till klubben igår och kom på först när vi kom till ett mörkt hus att det var ju ledig tisdag), vi har lekt, skojat, trotsat och bråkat om vart annat, allt sånt som hör vardagen till, vi har hunnit träffa vänner och det har varit julöppning i stan. Tack vare julöppningen och det vita som då låg på marken har julkänslorna börjat infinna sig. Jag tror vi skall söka fram lite julbelysning idag till fönstren och ignorera den gröna gräsmattan som nu lyser så grön utanför och hoppas julhumöret håller i sig.

2 kommentarer:

  1. Jag måste bara fråga en grej som tyvärr inte har med inlägget att göra. När du syr mössor, mäter du då huvudomkretsen och klipper ut tyget enligt det måttet samt plussar till lite för sömnaden? Och vad brukar du ha för längd på dem?
    Tacksam för svar! :)

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Jag minskar nog alltid ner från huvudomkretsen. Tygen töjer ju alltid så om man ännu plussar på lite blir de alldeles för lösa och stora. Hur mycket jag minskar ner är så beroende på hur mycket tyget töjer. Längden är också så olika, beroende på barnets ålder och om man vill ha dem "hängiga" eller inte. Men en vuxenmössa med "häng" brukar jag göra ungefär 30cm lång.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad