fredag 1 november 2013

Fredagshjälten

Idag har jag varit en sån mamma jag vill vara. En sån som jag alltid försöker vara, men inte alltid kan vara, har tid att vara eller helt enkelt orkar vara. Jag har gett barnen så gott som all uppmärksamhet och energi hela dagen, inte ägnat mig åt så mycket annat. Vi har pysslat, vi har varit på promenad, vi har besökt gravgården, vi har lekt och vi har dansat. Resulterade det i snällare och rarare barn då kan man undra? Ja till viss del, men visst har vi haft de vanliga fighterna i alla fall. Mest med Saga och vad det gäller måltiderna och att klä på utekläderna. Visst har de bråkat sinsemellan nästan lika mycket som vanligt i alla fall också. Men det känns i alla fall bra, jag kan gå och lägga mig nöjd och glad. Mest nöjd är jag med kvällens avslutning, pizzafredag. Vi skippade tacostraditionen och tillredde våra egna pizzor istället. Det var succé och Saga (jag-äter-bara-ibland-och-helst-av-allt-vill-jag-ha-socker) nästan slickade t.o.m. sin tallrik ren. Kanske vi borde fortsätta med det här att var och en tillreder sin egen mat, det såg nämligen ut att vara mycket godare än min mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad