tisdag 23 juli 2013

Semesternaglar


                                 

Jag och nagellack brukar inte komma så värst bra överens. Ännu har jag inte ett lack som håller på mina naglar en hel dag. Oftast flagnar det bort längst uppe på nageln innan ens halva dagen passerat. Innan vi for på semester till Sverige var jag till en skönhetssalong och lät mina naglar målas med Shellac, ett geleliknande nagellack dom sägs vara mycket hållbart. Bära eller brista tänkte jag, jag testar. Hoppet var ju att få ha fina naglar ännu på bröllopet, 11 dagar efter att naglarna lackades. 
Och visst höll det, inte en skråma på naglarna 11 dagar efteråt. Enda minuset är att naglarna växer och färgen växte ut på nageln. 14 dagar efteråt föll den ena (dekorations)stjärnan bort från nageln. Igår, 20 dagar efter började det synas att de var lite mattare i färgen och lite började flaga bort uppe i kanterna. (mycket på grund av ogräsrensandet i stenpartiet i helgen). Då var det bara att knapra bort lacket från naglarna, det lossnade relativt lätt och lämnade inga märkbara spår efter sig.
Så nu vill jag verkligen rekommendera Shellac åt er som vill ha fina naglar en längre tid. Perfekta semesternaglar. Jag kommer säkerligen att använda mig av Shellac igen någon gång. Det är säkert många skönhetssalonger och frissor här och där som erbjuder Shellac, jag fixade mina hos BellaDonna i Närpes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad